Oplage NRC stijgt

Prettig nieuws gekregen deze ochtend. De betaalde oplages van NRC Handelsblad en nrc.next stijgen voor het derde kwartaal op rij. NRC Handelsblad steeg in het vierde kwartaal van 2011 met 3,6% ten opzichte van dezelfde periode in 2010, tot gemiddeld 189.452 kranten per dag. Ochtendkrant nrc.next steeg met 5,3%, tot 75.344. Dat blijkt uit cijfers van het Instituut voor Media Auditing HOI.

HOI publiceerde vandaag ook cijfers over de totaal verspreide oplage. Daarin worden ook de gratis verspreide kranten meegeteld. In die cijfers stijgt NRC Handelsblad met 2,4% en nrc.next met 3,6%.

De stijging van de verkochte oplage bevestigt de redactie in haar vaste overtuiging dat er een groeiend publiek bestaat voor NRC-journalistiek: mensen dus die bereid zijn om na te denken, die nieuwsgierig zijn, die geregeld ook de krant zelf ter discussie stellen en die hun eigen mening willen vormen over zaken die ertoe doen.
Voor hen doen we het.