Burberrypoeder

Wie graag felgekleurde make-up draagt, zal niet opgewonden raken van de beautyproducten van Burberry. Maar wie zich opmaakt om er zo onopgemaakt mogelijk uit te zien, die kan goed aan de slag met de make-up van Burberry Beauty.

Grote modehuizen verdienen graag geld met kleine spullen. En net als Chanel, Dior en Yves Saint Laurent komt Burberry nu ook met cosmetica. In de chique metaalkleurige doosjes (met magneetsluiting) is de Burberry-ruit geëtst.

Ik testte een transparante poeder (35 euro), een oranjeroze blush (35 euro) en een zachtbruine oogschaduw (25 euro). De poeder en de blush zijn zijdezacht en mooi mat zonder dof te zijn. De oogschaduw – in aardekleuren – heeft een lichte glans. Het smeert allemaal heel prettig en blijft goed zitten gedurende de dag.

Het resultaat mag dan subtiel zijn, de geur van de poeder en de blush is dat niet. Vreemd. Waarom zou een Burberry-meisje naar oude oma willen ruiken?

Op het 600 vierkante meter vloeroppervlak van de nieuwe Burberrywinkel in Amsterdam (zie hiernaast) is de make-up niet te koop. De producten zijn exclusief verkrijgbaar bij Douglasfilialen in Laren, Den Haag en Arnhem.