De Pers gaat sowieso niet verder op papier - digitale editie wordt onderzocht

Eind deze maand zal al de laatste editie van het gratis dagblad De Pers verschijnen. Eind deze maand zal al de laatste editie van het gratis dagblad De Pers verschijnen.

Dagblad De Pers gaat sowieso niet verder met een papieren editie. “Daar beginnen we niet meer aan”, aldus hoofdredacteur Jan-Jaap Heij en mede-oprichter en uitgever Ben Rogmans. “Als er een toekomst na De Pers is, dan zal dat vooral een digitale zijn”, zo stellen zij vandaag in hun eigen krant.

Heij en Rogmans gaan de komende maand met een businessplan onder de arm praten met partners, leveranciers, financiers en helpende lezers. Wie de belangstellende geldschieters zijn, wordt niet bekendgemaakt.

Heij en Rogmans roepen de lezer op zich vooral aan te melden op de site reddepers.nl.

“Hoe meer potentiële abonnees we hebben, hoe groter de kans dat die toekomst [voor een digitale editie] er daadwerkelijk is.”

Lezers worden vanaf 1 april via de app van De Pers op de hoogte gehouden van de voortgang.

Laatste krant al eind deze maand

Eind deze maand zal de laatste editie van Dagblad De Pers verschijnen. Dat maakten Wegener en Mountain Media BV, de uitgever van Dagblad De Pers, eerder deze maand bekend. Een dag later werd het initiatief ‘Red De Pers’ gelanceerd.

De Pers werd eind 2006 opgericht door investeerder Marcel Boekhoorn, waarna tientallen miljoenen euro’s werden geïnvesteerd in de titel. In maart 2009 sloot Mountain Media een overeenkomst met uitgeverij Wegener. De uitgever nam tegen betaling van een vaste jaarlijkse vergoeding de volledige commerciële exploitatie van De Pers over.

Wegener en Mountain Media bereikten overeenstemming over beëindiging van de overeenkomst, waarbij Wegener een afkoopsom betaalt van 45 miljoen euro.