Nieuwe directeur-uitgever voor NRC Media

Jan van der Marel. Foto De Persgroep

Jan van der Marel wordt voorgedragen als de nieuwe directeur-uitgever van NRC Media. Dat heeft de directie van NRC vandaag bekendgemaakt.

Van der Marel is wat de directie betreft “precies de juiste man op de juiste plaats op het juiste moment”. Hij volgt Hans Nijenhuis op, die toetreedt tot de hoofdredactie van NRC Handelsblad.

Hoofdredacteur Peter Vandermeersch:

Twitter avatar pvdmeersch peter vandermeersch Jan van der Marel wordt nieuwe uitgever van #NRC Media. Welkom Jan! En welkom aan Hans Nijenhuis, die naar de hoofdredactie komt!

Van der Marel is op dit moment nog directeur advertising bij de Persgroep. Hij vervulde interim al de rol van directeur-uitgever bij Het Parool en bij AD Nieuwsmedia. Eerder was hij commercieel directeur bij Het Parool, directeur Nederland bij Metro international en uitgever bij Sanoma.

In de afgelopen twee jaar is NRC Media veranderd van een onderdeel in een concern tot een zelfstandig bedrijf.

Van der Marel moet nog formeel benoemd worden door de aandeelhouders.