Drinkwaterparfum

Als ik zeg Giorgio Armani, dan zegt u.... Maatpakken. Fout. Parfum. Ook mis. Corruptie. Nee. Drinkwater natuurlijk! Giorgio Armani geeft geld aan een drinkwaterproject van het Internationale Groene Kruis in Bolivia. Elk verkocht flesje Acqua di Giò en Acqua di Gioia is goed voor 100 liter „drinkwater voor kinderen”. Het lijkt me nog een hele klus om daar ter plekke het drinkwater alleen onder kinderen te distribueren, maar het gaat natuurlijk om het idee. Parfum- en cosmeticamerken willen graag goed doen. Zo verkoopt Estée Lauder elk jaar make-up om de borstkankercampagne van Pink Ribbon te ondersteunen.

Als consument voel je je een tikje hypocriet: alsof je jezelf opmaakt en parfumeert omwille van de zieken en zwakken in deze samenleving. En het bedrag dat het cosmeticamerk schenkt aan het goede doel kan het, vanwege de goede publiciteit, waarschijnlijk besparen op het marketingbudget.

Dus wie niet houdt van de bloemige citrusgeur van Acqua di Gioia maar wel graag goed wil doen, kan beter rechtstreeks doneren.

Monique Snoeijen

Acqua die Gioia, 50 ml, 63,92 euro, vanaf maart verkrijgbaar, acquaforlifechallenge.org