Driejarige Lily krijgt haar giraffebrood

Het resultaat na Lily's initiatief: kersvers giraffebrood

De inmiddels bijna vier jaar oude Lily uit Groot-Brittannië heeft het tijgerbrood in de Britse supermarktketen Sainsbury’s weten om te toveren in giraffebrood.

Het bedrijf zwichtte voor het charmante idee van de gevatte jongedame dat ze in haar inmiddels welbekende brief met Sainsbury’s deelde.

Klanten van het supermarktconcern, en anderen die zich betrokken voelden beaamden massaal de visie van Lily dat het tijgerbrood toch echt meer weg heeft van een giraffehuid. Maar liefst 48.000 mensen deelden de brief op Facebook waarna er een eigen fanpagina is aangemaakt. Wikipedia is ook bij met de nieuwe ontwikkelingen in de tijgerbroodindustrie.

Sainsbury’s bleek na deze massale opinievorming de beroerdste niet om de naam aan te passen. In juni stuurde Lily haar vraag op in een zelfgecomposeerde brief:

Waarna Chris King van Sainsbury’s in het taalgebruik van zijn doelgroep openlijk toegaf dat ze eigenlijk wel gelijk had.