Kale Barbie is populair

Playboy blijft veroordeeld tot naakt, hoe ‘gewoon’ het blad ook wil zijn. Andere mannenbladen hebben minder last van porno op internet of schaamte in de kiosk.

next spot

Barbie

Campagne op Facebook moet Matel zo ver krijgen de pop op grote schaal te produceren.

Meer dan 123.000 mensen willen een kale Barbie. Ze zijn fan geworden van de Facebookpagina Beautiful and Bald Barbie! Let’s see if we can get it made.

De online campagne voor de introductie van de kale pop is begonnen door Jane Bingham (41) and Beckie Sypin (32). Ze kwamen op het idee na de eenmalige actie van Mattel om een kale Barbie te maken voor een vierjarig meisje met kanker.

Sypin: „Iemand uit haar kennissenkring kende de vrouw van Mattels topman. Wij willen Mattel overtuigen om deze pop op grote schaal te produceren.”

Op de Facebookpagina vertellen de dames dat kinderen vaak moeite hebben om haarverlies te accepteren bij zichzelf of familieleden na ziekten als kanker of alopecia areata. Dit ondervonden ze zelf nadat Bingham kaal was geworden door chemotherapie en Sypins dochtertje haar haar verloor na een leukemiebehandeling. Spelen met een kale pop zou de acceptatie vergemakkelijken. Sypin: „Barbie is een icoon, iedereen kent haar, zo goed als elk klein meisje heeft ooit Barbies verzameld.”

De twee hopen dat de pop zal worden verkocht met pruiken, sjaaltjes en bandana’s. Mattel heeft nog niet laten weten of ze op het verzoek zullen ingaan. Sypin: „Ze hebben gemeld dat ze nog niet weten of ze de kale Barbie wel of niet willen produceren. Alleen dat ze al erg veel goede doelen steunen.”