Hondjes blaffen de Darth Vader tune tijdens Super Bowl

De Super Bowl is altijd wel een dingetje voor reclamemakers in de VS. Autofabrikant Volkswagen heeft z’n teaser voor tijdens de hoogmis van American Football al klaar, met als thema wederom Star Wars. En hondjes.

Tijdens de wedstrijd is het, zeker voor wie niets van American Football snapt, uitkijken naar de vele spectaculaire reclames voor, na en tijdens de finale van het seizoen op 5 februari. Autofabrikant Volkswagen doet het met honden die de ‘Imperial March’ uit Star Wars blaffen.

Het is een teaser, dus helemaal duidelijk is nog niet wat ze er precies mee bedoelen. Op de redactie gaat het gerucht dat ze er uiteindelijk auto’s mee willen verkopen. Meer vage informatie over de nieuwe VW/SW-commercial op de speciale website van de fabrikant.

De teaser is in elk geval al leuk:

http://youtu.be/6ntDYjS0Y3w

Luister naar het origineel: The Imperial March - Darth Vader’s Theme op Spotify

Vorig jaar had Volkswagen ook al een reclame met de epische films als uitgangspunt. Toen nam een mini-Darth Vader het op tegen alles wat ‘ie tegenkwam.

Reclames lekken strategisch uit voor Super Bowl

Vorig jaar rond deze tijd schreef NRC-sportredacteur Bart Hinke al eens over de reclames voor de superbowl, die strategisch ‘uitlekken’ voor de Super Bowl:

“Jaarlijks getroosten veel grote bedrijven zich de nodige moeite (en geld) om met spitsvondige clips de aandacht te trekken van de ruim 100 miljoen kijkers in de VS. Onder impuls van sociale media herzien bedrijven hun marketing-strategieën, schrijft de New York Times. Over het effect van het ‘weggeven’ van commercials online wordt in de marketingwereld verschillend gedacht. “Je verliest toch een groot deel van het ‘ah’-moment,” zegt een expert.”

Via Reclamewereld.blog.nl