Geef ons meer beautygadgets

Naast mijn liefde voor internet en mijn passie voor politiek heb ik nog een hobby: winkelen. Gadgets, schoenen, kleding, make-up, ik koop het allemaal. Laatst was ik bij een bekende cosmeticawinkel en daar lag het nieuwe Book of Shadows. Het Amerikaanse cosmeticabedrijf Urban Decay brengt elk jaar een grote make-updoos uit waarbij menig meisje gaat kwijlen. En dit jaar is het nog mooier: er zijn wat hightechdingetjes in geplaatst.

In de doos zit bijvoorbeeld een telefoonhouder en een speaker die je kunt aansluiten op je smartphone. In een ander laatje zit een kaartje met QR-codes die je kunt scannen met een app. De QR-code leidt je naar een YouTube-filmpje waarin de look wordt gemaakt met de make-up die in het Book of Shadows zit.

Je kijkt naar een veel te mooi meisje dat zich opmaakt en tegelijkertijd kun je ‘mee-make-uppen’. Ze legt uit wat ze precies doet en welke techniek ze gebruikt, zodat het prima te volgen is. Hoe leuk! Dat is bijna de hemel op aarde voor het vrouwelijk geslacht.

Duur is het wel, een Book of Shadows vol gadgets. Je betaalt 58 euro voor zo’n doos met make-up. Maar volgens de ‘bjoetiegoeroes’ is het de moeite waard, want de kwaliteit van de make-up is erg goed aldus de kenners. En ja, het is een soort gadget.

Ik vind het Book of Shadows met dit hightechelement erin een mooie aftrap voor meer gadgets op beautygebied. Eerder werden al elektrische tandenborstels met muziek en vibrerende mascaraborsteltjes op de markt gebracht, maar we zijn toe aan iets nieuws.

Een échte gadget op beautygebied!