De nudisten van Zalando slechtste commercial 2011

De meest irritante reclame van 2011 is volgens de stemmers van de Loden Leeuw, de tegenhanger van de Gouden Leeuw, het nudisten-spotje van online schoenenwinkel Zalando.

Dat maakte consumentenprogramma Radar vanavond bekend. Nog een keer het ‘weerzinwekkende’ filmpje van Zalando (die zelf meteen korting aanbieden ter ere van de prijs):

http://youtu.be/1CSObfo-rFs

VI-presentator Johan Derksen kreeg de trofee voor ‘Meest Irritante BN’er in een Reclame’ voor zijn rol in de commercials van de Nederlandse Energie Maatschappij. Hij laat overigens weten het volkomen eens te zijn met de stemmers. Derksen: “het is een verschrikkelijke reclame, ik heb het puur voor het geld gedaan”.

De Loden Leeuw wordt jaarlijks uitgereikt door het TROS-consumentenprogramma Radar. Bijna 190 duizend kijkers brachten via de website van Radar hun stem uit. Bekijk bij Radar de rest van de genomineerden.

De beste reclame van 2011 werd op 22 december gekozen tijdens de Gouden Loekie 2011. Dat was volgens de stemmers, T-Mobile met ‘Altijd samen’ waarin onder andere rapper Ali B (Ali Bouali) een hoofdrol speelt.