Verkleed als wolf

Ha, een leuk sinterklaaskadootje voor mijn negenjarige zusje, dacht ik toen ik de zogeheten SpiritHood een paar maanden geleden voor het eerst op internet zag. Aan het mode-item – een combinatie tussen een muts, een sjaal en wanten – zijn koddige dierenoortjes bevestigd. Toch zijn er in de Verenigde Staten al tientallen volwassen beroemdheden mee gesignaleerd: van popsterren Rihanna en Snoop Dogg (ja echt) tot acteur Jon Hamm van Mad Men. Danny Verkaik en Jordy Schreurs, twee 23-jarige ondernemers uit Amsterdam, importeren de SpiritHoods. Ze zijn verkrijgbaar met diverse dierenprints (géén bont), onder meer van panda’s, wolven, haviken en ijsberen. Bij aankoop gaat 10 procent van de opbrengst naar de bescherming van het dier in kwestie.

SpiritHoods kosten 129,95 euro voor volwassen en 79,95 euro voor kinderen, en zijn te koop via Spirithood.nl

    • Nathalie Wouters