Tweets op papier gedrukt

Dinsdagavond ging ik naar Amsterdam voor de lancering van Twiet Magazine, een papieren tijdschrift over Twitter.

Het meisje bij de entree vroeg me wat mijn naam „ook al weer was”, tekende mijn naam af op de lijst en drukte een glaasje champagne in mijn hand. Daar stond ik dan op een releaseparty tussen de BN’ers, rechts van me stond Kluun met smartphone in de hand en aan de andere kant stonden wat wannaBN’ers.

Twiet Magazine is een idee van Wim Spijkers en Hilmar Mulder. Twitter is online een onwijze hype, waarom dan toch zoiets op papier drukken? „Nou...”, zo verklaarde Hilmar Mulder, „het is een vertaling van onze ideeën en dan is het stapje naar een magazine snel gemaakt”. Mooie woorden die ontvangen werden met een applaus waar je U tegen zegt.

Het eerste exemplaar werd uitgereikt aan een ex-Miss Universe NL. Met het magazine in haar hand bleef ze maar lachen naar alle camera’s. Als een boerinnetje met kiespijn.

Even later werd de muziek weer gestopt om drie prijzen uit te reiken aan de drie meest invloedrijke twitteraars uit de ‘twiet200’. Apart wel dat er bijna alleen maar BN’ers in die lijst staan.

Ik kreeg het Twiet Magazine mee en de hele terugreis naar Noord-Brabant heb ik me er kostelijk mee vermaakt. Wat is het precies? Een magazine over Twitter, met interviews met bekende twitteraars, tips voor beginners en afgedrukte tweets. Waarom? Omdat Sanoma Media dat waarschijnlijk een goed idee vond. Vind ik dat een goed idee? Nee. Het is een boekje dat naast de Libelle, VT Wonen en Voetbal International ligt op het tafeltje in de wachtkamer bij de tandarts.

Nog een tip: achterin het blad zit een strip van Donald Duck, erg leuk!