Gouden Champagne

In Nederland werden vorig jaar 2,5 miljoen flessen champagne verkocht. Veel van die flessen worden weggegeven. Volgens niet-officiële berichten fungeert zelfs één op de twee flessen hier als cadeau. Daarop wordt door menig slijter vaardig ingespeeld door zo’n fles in te pakken in hoogwaardig papier of glanskarton. En als de verkopende partij ook toevallig een cursus origami heeft gevolgd, dan wordt de bovenkant van de verpakking kunstig gevouwen tot harmonica, serpentinefontein of zwaan. Maar Moët & Chandon, het grootste Champagnemerk ter wereld, wenst de cadeaugedachte niet over te laten aan de vingervaardigheid van de plaatselijke winepusher. Vandaar dat de Impérial Brut, hun populairste soort, thans ook verkrijgbaar is als The Gift, emballage met een double duty-functie. Niet alleen oogt het gouden geschenk feestelijk, ook de inhoud wordt er drie uur koel in gehouden.

Consumentenadviesprijs 42,95 euro (gelukkig wel inclusief fles).