Topman BlackBerry: problemen zijn volledig opgelost

A television journalist reports from outside Research in Motion's (RIM) headquarters in Slough, southern England October 13, 2011. Research In Motion's BlackBerry services have improved significantly across Europe, the Middle East, Africa and India, the company said on Thursday, after a three-day global service outage hit millions of its customers. REUTERS/Olivia Harris (BRITAIN - Tags: BUSINESS TELECOMS) Een journalist doet verslag voor de deur van het hoofdkwartier van RIM in het Britse Slough. Foto Reuters / Olivia Harris

De problemen met de BlackBerry zijn volledig opgelost. Dat zei de topman van RIM, het bedrijf achter BlackBerry, vandaag in een persconferentie. Het bedrijf kampte drie dagen met een wereldwijde storing.

Topman Mike Lazaridis:

“De dienstverlening is inmiddels volledig hersteld.”

Miljoenen BlackBerry-gebruikers verspreid over vier continenten zaten de afgelopen dagen zonder e-mail, sms en internetdiensten als Ping en WhatsApp, op hun smartphones na een reeks fouten in het eigen netwerk van RIM.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld de iPhone of Android-telefoons loopt internetverkeer bij Blackberry’s via de servers van de fabrikant. Dat zorgt voor extra veiligheid, maar betekent ook dat een storing wereldwijd voor problemen kan zorgen.