Dr Pepper is niks voor vrouwen

De nieuwe mannen-Dr Pepper.

Geen drankje dat bekend staat om z’n controverse, Dr Pepper. Toch is de frisdrank in het nieuws vanwege de laatste reclamecampagne, waarin de nieuwste versie, Dr Pepper Ten, wordt geafficheerd als ‘exclusief voor mannen‘.

Hoe exclusief? De slogan bij de reclamecampagne luidt “it’s not for women.” Ook de aankomende spotjes maken duidelijk dat vrouwen de drank beter kunnen negeren, en terug moeten naar hun “romantische komedies en vrouwendrankjes.”

De ietwat seksistische ondertoon in de campagne is niet iedereen ontgaan. Op de vraag of mensen die toon wellicht wat smakeloos zouden kunnen vinden, zei chef marketing van Dr Pepper, Jim Trebilcock (what’s in a name), dat vrouwen de grap wel zullen begrijpen.

De dertig seconden aan testosteron die op Amerikaanse televisies zal verschijnen:
http://youtu.be/3iuG1OpnHP8

Het bedrijf denkt dat mannen niet tevreden zijn met het imago en de smaak van frisdranken.