NRC Charity Awards: de krant voor het goede doel

De inzending voor NRC Charity Awards van Dokters van de Wereld.

Vanaf vandaag staan in NRC Handelsblad 24 dagen lang de finalisten van de eerste editie van de NRC Charity Awards. Hierboven de eerste in de reeks.

Alle charitatieve organisaties in Nederland – of ze zich nu inzetten voor Afrika, strijden tegen huiselijk geweld, streven naar een betere behandeling van dieren of werken aan volksgezondheid – werden de afgelopen maanden uitgenodigd om een advertentie in te zenden waarin ze reclame maken voor hun goede doel. Vele tientallen van hen reageerden enthousiast, gingen met een reclamebureau aan de slag en zonden een originele advertentie in.

Een jury van NRC Handelsblad maakte een selectie van 24 advertenties, die de komende weken – gratis – een dubbele advertentiepagina krijgen in de krant. Eind augustus kiest een vakjury daaruit de meest opvallende, meest tot de verbeelding sprekende of meest efficiënte advertentie. Die krijgt de eerste NRC Charity Award, een onderscheiding die bestaat uit nog eens vier dubbele pagina’s advertentie, ter waarde van 214.000 euro.

Naast de prijs van de vakjury is er ook een publieksprijs. We vragen alle lezers om in de komende weken op de advertentie van hun voorkeur te stemmen via nrccharityawards.nl. Ook de winnaar van deze publieksprijs kan vier dubbele pagina’s advertentieruimte in de wacht slepen.

De winnaars van zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs worden op 8 september bekendgemaakt. Met de NRC Charity Awards wil NRC Handelsblad de non-profitsector, de reclamewereld en de krant samenbrengen. Omdat NRC niet alleen een krant voor het hoofd, maar ook voor het hart wil zijn.

Hierboven de eerste finalist: Dokters van de Wereld