Supermarkt

Het verschil tussen mannen en vrouwen. Laten we een voorbeeld nemen. Mannen doen in de supermarkt heel anders boodschappen dan vrouwen. Mannen hebben meestal een boodschappenlijstje bij zich, door henzelf, maar vaak door hun vrouw opgesteld, in dat geval met extra aanwijzingen.

‘Appels. Niet die vieze.’ ‘Peren. Niet die melige.’ ‘Avocado’s. Wel rijp!’ Een man werkt die lijst in snel tempo af. Hij ijlt langs de schappen, pakt wat hij hebben moet en wil zo snel mogelijk naar de kassa. Hij neemt ook altijd een winkelwagentje, ook als hij maar drie dingen hoeft aan te schaffen.

Vrouwen, daarentegen, doen geen boodschappen, die gaan echt winkelen. Zoals ze in een modezaak zo af en toe iets uit het rek trekken om nader te bekijken, zo nemen ze in de supermarkt de artikelen uit de schappen in de hand om aan een nader onderzoek te onderwerpen.

Niet alleen houdt een vrouw de houdbaarheidsdatum scherp in de gaten, ook gaat ze uitgebreid de teksten op de verpakking bestuderen, waarbij ze altijd het winkelwagentje dwars in het gangpad plaatst, zodat andere klanten geduldig moeten wachten tot ze haar lectuur beëindigd heeft.

Dikwijls keert ze op haar schreden terug, omdat ze iets vergeten heeft aan te schaffen en loopt tegen de stroom in terug naar waar ze tien minuten geleden geweest is.

En natuurlijk komt ze voortdurend bekenden tegen, wat aanleiding geeft tot het uitwisselen van nieuwtjes en andere wetenswaardigheden. Dan staan er twee wagentjes hevig in de weg, met filevorming tot gevolg.

Mannen zoeken net zo lang tot ze vinden wat ze nodig hebben, vrouwen schromen niet om bij het personeel te vragen waar ze iets kunnen vinden. Daardoor zijn mannen net zo veel tijd kwijt.

Mannen komen met het verkeerde thuis, vrouwen met te veel, om het na enige tijd weer weg te gooien.