Orchidee op hakken

Jimmy Choo, het voetbalvrouwenchique schoenenmerk, heeft nu ook een parfum. Vamp Tamara Mellon, eigenaar van het merk, staat zelf model in de campagne: ze werpt haar hoofd zo wellustig naar achter dat haar jurk met roze slangenprint bijna van haar borsten glijdt. Die borsten laat ze niet voor niets zien, ze moeten namelijk een voorproefje geven van wat er in de parfumfles zit: „Iets krachtigs maar ook sensueels.”

Krachtig is Jimmy Choo zeker. Goedemiddag – alsof ze een orchidee zo je neus binnenschuiven! En nog wat peren en perziken er achteraan. In tweede instantie trekt de patchoeli de zoete fruitbom wel in balans.

Op de rode loper – waar Jimmy Choo-schoenen vaak overheen gaan – gaat het alarm af als twee vrouwen in dezelfde jurk verschijnen. Maar bij Jimmy Choo schamen ze zich er niet voor hun geur in bijna hetzelfde flesje te doen als Flowerbomb van Viktor & Rolf, waar trouwens ook orchidee en patchoeli in zit. Net als de geur zelf niet heel subtiel.

Jimmy Choo is meer een parfum voor vrouwen die in de Grazia lezen over de sterren, dan voor vrouwen die zelf over de rode loper gaan.