Dit is wellicht het beste bericht ooit

U leest het meest fantastische Beste van het Web-stukje van het jaar. Wellicht het beste ooit. Dit alles op basis van een nog geweldiger persbericht.

Volgens het persbericht, van PitchPoint Public Relations, is alleen de titel al waanzinnig. Het leest lekker weg, is oogstrelend opgemaakt en valt ondanks de moordende concurrentie niet te negeren. Dat maakt het, gecombineerd met enkele geweldige citaten, zo’n goed bericht. Onderstaand citaat is uniek en staat op eenzame hoogte.

“Ik zit nu al meer dan tien jaar in dit vak, maar ik moet zeggen: ik ben sprakeloos. Alleen de titel al grijpt de aandacht, en zorgt ervoor dat je het bericht wel moet lezen. Dan is er nog dit citaat, dat het bericht naar een nog hover niveau tilt. Dit persbericht is geweldig.” - uit het meest verbazingwekkende persbericht ooit

Mitch Delaplane, van PitchPoint en schrijver van het superpersbericht dat niemand onberoerd zal laten, denkt dat zijn persbericht zo geweldig is vanwege de pure simpliciteit. Daar is bovendien een fijne brainstorm aan voorafgegaan, waar alle letters minutieus zijn doorgenomen. Puur PR-vakmanschap.

En wie zijn wij, in dit toch al briljante stukje, om daar aan te twijfelen. Zelf oordelen? Lees het hele (overigens zeer hilarische en bedoeld als reclame voor een PR-bureau) persbericht hier.