Rover ontevreden over regeling NS

Rover vindt de compensatieregeling voor vaste klanten van de NS onvoldoende. Dit schrijft de reizigersvereniging in een brief aan NS. Volgens de reizigersvereniging heeft NS “een serie aardige maatregelen” genomen om de reiziger te stimuleren buiten de spits te reizen, maar is er nog geen sprake van een echte compensatie.

Rover vraagt NS na te denken over een compensatievorm waar vaste reizigers, die juist in de spits moeten reizen, beter gebruik van kunnen maken.

Gisteren maakte NS bekend dat klanten die een OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement voor de tweede klasse hebben de rest van de maand eerste klasse mogen reizen tussen 09.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur. Het ov-bedrijf wil vaste klanten hiermee compenseren voor de overlast van vorige maand.

Rover doet de NS de suggestie aan de hand om voor houders van een eerste klasse maandabonnement het verschil in de prijs met een tweede klasse maandabonnement te compenseren. Voor houders van een tweede klasse abonnement ziet Rover graag dat zij langer gebruik kunnen maken van hun abonnement via een verlenging, gratis dagkaartjes of een “upgrade” naar de eerste klas.

Die laatste optie zou ook voor studenten kunnen gelden.

“NS lijkt nog niet te begrijpen dat de meeste reizigers niet voor hun lol in de spits reizen, zeker momenteel niet,” concludeert Rover.