Delicious stopt toch niet, maar Yahoo! wil wel verkopen

In tegenstelling tot wat diverse media gisteren meldden, zal socialemediadienst Delicious niet ter ziele gaan. Yahoo! wil de dienst wel graag verkopen.

Delicious (voorheen del.ico.us) begon in 2003 en werd in 2005 overgenomen door Yahoo!. De webdienst maakt het gemakkelijk om links naar websites binnen een eigen account op te slaan, zodat ze - in tegenstelling tot ‘favorieten’ in je browser - op elke computer toegankelijk zijn. Links worden voorzien van tags. Omdat die links openbaar kunnen worden gemaakt, is de dienst ook handig om te zien welke links veel opgeslagen worden en dus de moeite waard zijn.

Yahoo! geeft de media de schuld van de berichtgeving van gisteren:

We kunnen voorstellen dat veel mensen schrokken van het nieuws. Het team is erg teleurgesteld dat het op deze manier in de media verscheen.

Op het blog van Delicious beantwoordt Yahoo! vragen over de toekomst van de dienst:

Nee, Delicious stopt niet. We hebben besloten dat het niet langer in onze strategie past, maar denken dat de dienst erg goed ergens anders ondergebracht kan worden. Ergens waar het de aandacht krijgt om concurrerend te kunnen blijven.

Wie vele links opgeslagen heeft in zijn Delicious-account, hoeft dus niet bang te zijn ze kwijt te raken. Wie ze toch wil exporteren als back-up, kan dat hier doen.