Een winnende combinatie: voetbal en pindakaas

Voetbal en kinderen, een gouden combinatie voor reclame. Tenminste als je reclame maakt voor pindakaas. En dan hoeven die kinderen niet eens de sterren van de hemel te spelen. Met hun commercial met daarin een jonge en afschuwelijk slecht voetballende Pieter van den Hoogenband won Calvé Pindakaas vanavond voor de derde keer de Gouden Loeki van de Stichting Ether Reclame (STER). De prijs wordt elk jaar uitgereikt aan de mooiste, grappigste of meest bijzondere spot van het jaar.

In 1998 won Calvé Pindakaas de prijs ook al met hun reclame ‘Goal’:

http://www.youtube.com/watch?v=8jlsvb6XnOo

En in 2002 was de winnende combinatie van sluw kind oftewel ‘Voetballertje’ en bondscoach van het Nederlands elftal Dick Advocaat:

http://www.youtube.com/watch?v=k0CHYeNDBRg

Dit jaar laat Calvé Pindakaas ‘Muis‘ van Centraal Achmea en ‘Oranje Leeuwen‘ van ING achter zich.