Website na ergernis over keuzemenu's

Kamagurka : Keuzemenu's

Annemijn Haas is deze week de website www.keuzemenu.info begonnen, uit ergernis over de „eindeloze keuzemenu’s die je hoort als je als klant helpdesks belt en waarvoor je nog moet betalen ook”, zegt ze. Op die site, zonder commerciële bedoelingen, staan keuzemenu’s van helpdesks per bedrijf uitgeschreven. Er staat per menu welk toetsnummer naar welke dienst verwijst: „Zo kan je meteen het juiste nummer intoetsen, zonder dat je al dat kostbare geleuter aan hoeft te horen.” Ze werd na het zoveelste keuzemenu zo kwaad dat ze besloot ze allemaal uit te schrijven en „op een site te knallen”, schreef ze aan youp@nrc.nl.

Haar initiatief sluit aan bij de actie die Youp van ’t Hek vorige maand op Twitter en in zijn columns in deze krant begon tegen de ‘helpdeskterreur’. Hij begon een ‘humoroffensief’ tegen alle bedrijven die mensen via een helpdesk van het kastje naar de muur sturen. Ruim 8.000 mensen hebben inmiddels dergelijke klachten gemeld op het e-mailadres youp@nrc.nl. Een keuze daaruit staat, samen met columns, cartoons en interviews, in het blad De Help, dat Van ’t Hek samen met NRC Handelsblad uitgeeft en dat woensdag 1 december verschijnt.

Zie selectie uit helpdeskklachten: www.nrc.nl/youp