Wat eten zegt over je sociale klasse

,,Food is no longer trendy or fashionable. It is fashion”, schrijft Lisa Miller in Newsweek. Zij gaat op bezoek bij drie gezinnen met verschillende inkomens in New York en bekijkt hun voedselpatroon en wat voor plaats eten in hun leven inneemt.

Zo houdt de familie Ferguson charrelkippen, kopen ze organische appels en drinken ze geïmporteerde Nicaraguaanse koffie. Voor Tiffiney Davis is die situatie anders. Als alleenstaande moeder probeert zij, soms met hulp van voedselbonnen, haar twee kinderen te eten te geven. Volgens het Amerikaanse ministerie van Landbouw leven 17 procent van de Amerikanen (meer dan vijftig miljoen mensen) in huishoudens zoals dat van Davis.

,,…food has become the premier marker of social distinctions, that is to say—social class. It used to be clothing and fashion, but no longer, now that ‘luxury’ has become affordable and available to all.”

Met haar artikel wil Miller de kloof die tussen de verschillende bevolkingsgroepen beschrijven en te overbruggen. Bij het artikel hoort een slideshow van de drie gezinnen.