Voor een man met wallen

Dior Homme, serum yeux tenseur défatigant, 15 ml, €52,90

Vind op een krantenredactie maar eens een man die huidverzorgingsproducten testen wil.

Ze willen het wel, als ze er lacherig over mogen doen. Maar een hamburger laat je ook niet testen door een vegetariër. In het hele gebouw is maar één geschikte testkandidaat te vinden. De man die zich nergens voor schaamt en al helemaal niet voor zijn ijdelheid: Hans Nijenhuis, uitgever van NRC Media.

Het anti-vermoeidheidsserum van Dior komt bovendien als geroepen.

„De hoofdredacteur zei net tegen me: ‘Je ziet er moe uit, man!’ Tijd dus voor wat aandacht voor mezelf.”

Het oogserum bevalt hem. „Het smeert lekker. Ruikt aangenaam. En voelt goed.” Een paar uur later checkt hij zichzelf in de achteruitkijkspiegel. „Hé, geen wallen meer! Of verbeeld ik me dat maar? En wat dan nog? Je voelt je beter en daarom oogt het beter. Morgen weer. Nu nog iets bedenken voor dat kale plekje op mijn achterhoofd.”

    • Monique Snoeijen