Klachtenservice

Dus ik mijn klacht ingestuurd naar youp@nrc.nl. En wat denk je?

Geen reactie.

Opnieuw gemaild. Niks. Nog een keer. Weer niks. Niet eens een ontvangstbevestiging!

Dan maar op zoek naar de website waar Youp alle klachten zou verzamelen. En wat denk je?

Géén site.

Ja hallo! Ben ik in de wacht gezet of zo?

Gelukkig ben ik niet het type dat zich zomaar met een kluitje in het riet laat sturen. Dus ik dacht: laat ik het hogerop zoeken – ik bel Youps impresario wel even. Op Youp.nl vond ik een contactformulier. Daar stond: ‘Voor reacties, informatie of opmerkingen: Hekwerk Theaterprodukties, Postbus 15510, 1001 NA Amsterdam.’

Geen adres.

Geen telefoonnummer.

Alleen een postbus! Maar deze jongen is niet voor één gat te vangen, hoor: ik heb onmiddellijk nummerinformatie gebeld en me door laten verbinden.

Met een antwoordapparaat.

Nou goed. Tijd om het bij de hoogste baas te proberen. Ik pakte de telefoongids en begon te bladeren. Bij de H gekeken. Bij de ’t. Zelfs – ijdele hoop – bij de Y.

Geen vermelding.

Een week ging voorbij. Op Youps twitter las ik ondertussen: ‘Blijf sturen, maar wees kort en bondig.’

Kort en bondig??? Godver, tyfus, tering!

Weet je wat? Ik bel de krant!

Een redacteur nam op: „Met NRC.”

Ik: „Ja hallo, ik ben op zoek naar Youp van ’t Hek.”

Redacteur: „Sorry meneer, wij kunnen u niet doorverbinden met onze columnisten, in verband met privacy.”

Ik: „Zeg, heb je enig idee met wie je spreekt? Ik ben Rob Wijnberg! De hoofdredacteur!”

Redacteur: „Ach ja, nu hoor ik het. Haha. Wacht, ik verbind je door.”

U leest het goed: als je toevallig Rob Wijnberg heet, word je zó met Youp doorverbonden. Maar als gewone sterveling?

Ik dacht: hier zit een column in.

Mocht u nou ook nog steeds niks van Youps klachtenservice vernomen hebben, stuur uw klacht dan naar: rob@nrc.nl (antwoord niet gegarandeerd).

We zijn begonnen!

Rob Wijnberg