De nieuwe man is blauw

Chanel heeft goed nieuws. De moderne man is niet langer een egoïst, noch een ijdele kwast die denkt dat hij allure heeft. De nieuwe man is blauw.

Twintig jaar na de introductie van het mannenparfum ‘Egoïste’ en elf jaar na ‘Allure Homme’ heeft Chanel nu ‘Bleu’.

Om te weten wat een man blauw maakt, moet u de commercial zien, geregisseerd door Martin Scorsese: een woeste Fransman verveelt zich thuis met een bloedmooie maar verveelde en mokkende brunette. Zijn gedachten dwalen af naar een vrolijke blondine. En dan ziet hij – vermoedelijk onder invloed van Bleu – opeens het licht: hij besluit weg te gaan bij zijn vrouw om bij zijn minnares te zijn.

Een blauwe man is dus een rebelse man, een man die zijn hart volgt. Maar als je op je neus afgaat, is een blauwe man vooral een fris en opgeruimd type dat na een bezoek aan de sportschool graag overdadig deodorant spuit. Bleu ruikt vooral naar citrus en een beetje naar hout. Het is de geur van een man die altijd weer thuiskomt.

Bleu van Chanel, 50 ml € 56