Rus wint zaak tegen staats-tv

De Russische miljardair Boris Berezovski is gisteren door een gerechtshof in Londen in het gelijk gesteld in een smaadzaak tegen de Russische staatstelevisiezender RTR. Die moet hem 165.000 euro smartengeld betalen. RTR suggereerde in 2007 in een nieuwsprogramma dat de zakenman achter de moord op oud-KGB-agent Litvinenko zat, een jaar eerder in Londen. Berezovski, een criticus van de Russische regering, vluchtte in 2003 naar Londen. (AP)