Tiger Woods verliest een geldschieter

De privéproblemen van golfer Tiger Woods krijgen steeds meer gevolgen voor zijn carrière.

De Amerikaan, die onlangs toegaf zijn vrouw te hebben bedrogen, raakte gisteren zijn sponsor Accenture kwijt, een consultancybureau. Zaterdag maakte scheermesfabrikant Gillette al bekend dat het de overeenkomst met Woods voorlopig onderbreekt. Woods zal niet meer te zien zijn in de reclameboodschappen.

Accenture maakte bekend dat Woods „niet meer de juiste vertegenwoordiger” voor zijn reclamecampagne is. De billboards en andere uitingen op vliegvelden worden zo snel mogelijk verwijderd, zei een woordvoerder van het bedrijf tegen het Amerikaanse persbureau AP.

Woods kondigde vorige week aan dat hij voorlopig niet meer speelt omdat hij zijn privéproblemen op wil lossen.

Goed nieuws was er ook voor de topgolfer: de Zwitserse horlogemaker Tag-Heuer liet vanochtend weten dat het gewoon doorgaat met de steun aan Woods. „Hij is de beste in zijn domein”, lichtte Tag-Heuer toe. „Wij hebben respect voor zijn sportprestaties.” Het privéleven van Woods is niet onze zaak, aldus de Zwitserse firma.