prijsvraag TEDxAmsterdam

Een verfrissende visie. Heldere argumentatie. Een visueel aantrekkelijk presentatie. De eerste inzending van de TEDxAmsterdam-prijsvraag heeft alle kenmerken van een goede TEDtalk. In het filmpje houdt David Vogel een betoog over de vraag hoe kranten hun nieuwssites kunnen verbeteren. Zo stelt hij voor lezers de mogelijkheid te bieden via een knop geld te doneren aan slachtoffers van een ramp.

TEDxAmsterdam is de naam van de eerste Nederlandse conferentie die is georganiseerd in licentie van de prestigieuze Amerikaanse TED-conferenties. Op die conferenties presenteren invloedrijke denkers ‘ideeën die de moeite waard zijn’.

Zelf een briljant nieuw idee? Maak een presentatie in de vorm van een filmpje van maximaal drie minuten. Plaats het filmpje voor 16 november op YouTube met de tag #TEDxAms. Uit de tien meest bekeken filmpjes kiest een jury van NRC Handelsblad en nrc.next de drie beste. De winnaars mogen zelf tussen bekende wetenschappers, denkers en entertainers een TEDtalk geven op de conferentie van 20 november in Amsterdam.

Bekijk het filmpje van David Vogel op nrcnext.nl