Ik ben een tevreden klant van DSB Bank

De website was zeer direct, duidelijk en met een onverholen toelichting op alle mogelijkheden. De medewerkers waren direct benaderbaar en zeer klantvriendelijk. De rente werd door DSB Bank als enige bank per maand bijgeschreven in plaats van maar afwachten wat de inleg na een jaar onder invloed van wisselende rentepercentages oplevert. Van een hoogrendement (Top) rekening 4,7 procent (waarvan 1 procent als er niet opgenomen werd), kon men ineens al zijn geld overmaken. Vergelijk dat met een andere bank: dan blijkt 50.000 euro de daglimiet te zijn.

DSB was de enige bank die bij verlaging van rente, naar 3,6 procent, een persoonlijk bericht stuurde met de mededeling dat men in de maand september het hele bedrag kon opnemen zonder toepassing van de boeteclausule van 1 procent. Natuurlijk hebben ook wij even het spaarrendement van 7 procent aangeklikt. Maar het werd direct duidelijk gemaakt wat het risico van de daaraan gekoppelde `achtergesteld deposito` is. Ik ben van mening dat het onmogelijk is te beweren dat spaarders die achtergesteld deposito`s openden, `misleid` zijn door DSB.

Wat betreft het probleem van de hypotheken met de daaraan gekoppelde koopsompolissen, blijkt dat vrijwel alle bankinstellingen dezelfde producten met 80 procent provisie verkocht hebben en dat dit bekend had moeten zijn. Minster Zalm (Financiën, VVD) heeft destijds deze mogelijkheid bewust opengelaten, ondanks Tweede Kamervragen hierover.