Smetteloos wit

Smetteloos wit Den Haag Dé grote mode in de zestiende en zeventiende eeuw waren kragen en bijbehorende manchetten. Gemaakt van linnen en kant in smetteloos wit, waren ze de blikvangers in schilderijen van Rembrandt, Frans Hals, Anthony van Dyck en andere grote meesters. Smetteloos wit, mode in kragen en manchetten is de eerste in een serie Hofvijvermode-lezingen in het Haags Historisch Museum op 11 mei van 14-16u. De lezingen worden gecombineerd met een korte rondleiding door het museum. Korte Vijverberg 7. Res educatie@haagshistorischmuseum.nl of 070-3123065. A self-portrait of Rembrandt believed to date from 1632 is shown in this handout picture. An exhibition at the Dutch Resistance Museum in Amsterdam recalls the Nazis' largely forgotten mission to incorporate the Dutch painter into fascist ideology, and win sympathy in the Netherlands, which they occupied in 1940. To match feature ARTS REMBRANDT NAZI NO SALES NO ARCHIVES EDITORIAL USE ONLY REUTERS/Handout (THE NETHERLANDS) REUTERS

Den Haag

Dé grote mode in de zestiende en zeventiende eeuw waren kragen en bijbehorende manchetten. Gemaakt van linnen en kant in smetteloos wit, waren ze de blikvangers in schilderijen van Rembrandt, Frans Hals, Anthony van Dyck en andere grote meesters. Smetteloos wit, mode in kragen en manchetten is de eerste in een serie Hofvijvermode-lezingen in het Haags Historisch Museum op 11 mei van 14-16u. De lezingen worden gecombineerd met een korte rondleiding door het museum. Korte Vijverberg 7.

Res educatie@haagshistorischmuseum.nl of 070-3123065.