Luxesector geraakt

Luxesector geraakt Hongkong, 5 nov. Reclame voor luxegoederen op een tram in het centrum van Hongkong. In heel Azië vrezen winkeliers dat de markt voor dure handtassen, horloges, juwelen en kleding zal inzakken door de financiële crisis. De afgelopen jaren zijn in grote en kleine Chinese steden, waaronder Hongkong, duizenden brand stores geopend, winkels die volledig zijn opgehangen aan één (veelal luxe) kleding- of accessoiremerk. Ze speelden in op de groeiende vraag naar luxegoederen bij de ‘nieuwe rijken’. Foto AFP TO GO WITH AFP STORY "Finance-banking-Lifestyle-Asia-luxury" by Guy Newey Luxury goods advertising is seen on the side of a tram in the Central district in Hong Kong on October 9, 2008. The question of whether the Asian market for branded handbags, watches, jewellery and fashion will be snipped or scalped by the likely global economic slowdown is dominating retailers' minds. High streets are packed with the heavily designed "brand experience" stores, even in second and third tier Chinese cities, highlighting the crucial role the country plays in the luxury companies' growth strategy. AFP PHOTO/MIKE CLARKE AFP