59 procent van de Nederlanders

De familie Van Beek komt uit Leeuwarden, de familie Van Dunsen uit Purmerend. Ze kennen elkaar al jaren en ontmoeten elkaar in het haventje van Stavoren. Beide families komen daar met de boot. De familie Van Dunsen heeft een prachtige valkkruiser. De kruiser ziet er nog splinternieuw uit, al is hij al 23 jaar oud. Na veertig jaar werken genieten meneer en mevrouw nu van hun pensioen. De kleinkinderen van 11 en 14 logeren bij opa en oma. Die liggen nog te slapen. Als ze wakker worden, vertrekken ze richting strand. Het viertal op de foto heeft een zonnebril op. De meneer die als enige niet onder een parasol zit, heeft de donkerste beschermende glazen. Zonnebrillen en tandenborstels zijn dingen die Nederlanders het vaakst vergeten als ze op vakantie gaan. Dat onderzocht online-onderzoeksbureau Isiz in opdracht van Europeesche Verzekeringen onder 526 Nederlandse respondenten. De helft van hen zegt wel eens iets te vergeten. 59 procent van de 55-plussers zei nooit iets te zijn vergeten. In deze rubriek brengt fotograaf Ad Nuis dagelijks de Nederlander in beeld. Zijn foto is weer aanleiding om een cijfer over ‘de Nederlander’ te belichten. Foto Ad Nuis Serie De Nederlanders, aflevering Leeuwarden Purmerend Fotograaf Ad Nuis Nuis, Ad

De familie Van Beek komt uit Leeuwarden, de familie Van Dunsen uit Purmerend. Ze kennen elkaar al jaren en ontmoeten elkaar in het haventje van Stavoren. Beide families komen daar met de boot. De familie Van Dunsen heeft een prachtige valkkruiser. De kruiser ziet er nog splinternieuw uit, al is hij al 23 jaar oud. Na veertig jaar werken genieten meneer en mevrouw nu van hun pensioen. De kleinkinderen van 11 en 14 logeren bij opa en oma. Die liggen nog te slapen. Als ze wakker worden, vertrekken ze richting strand. Het viertal op de foto heeft een zonnebril op. De meneer die als enige niet onder een parasol zit, heeft de donkerste beschermende glazen. Zonnebrillen en tandenborstels zijn dingen die Nederlanders het vaakst vergeten als ze op vakantie gaan. Dat onderzocht online-onderzoeksbureau Isiz in opdracht van Europeesche Verzekeringen onder 526 Nederlandse respondenten. De helft van hen zegt wel eens iets te vergeten. 59 procent van de 55-plussers zei nooit iets te zijn vergeten.

In deze rubriek brengt fotograaf Ad Nuis dagelijks de Nederlander in beeld. Zijn foto is weer aanleiding om een cijfer over ‘de Nederlander’ te belichten.