2 versieren

Ik ben de merken die ik koop A man walks from the Tommy Hilfiger store at 372 West Broadway in New York on Thursday with a Hilfiger bag. Tommy Hilfiger Corp. investors said they favor a takeover of the company by Jones Apparel Group Inc., which may be looking to team up with another clothing designer amid a dispute with Polo Ralph Lauren Corp. Photographer: Michael Nagle/ Bloomberg News. BLOOMBERG NEWS

Daten op merk

www.branddating.nl

Stel je voor dat je gaat winkelen in een supermarkt. Je hebt een winkelwagentje bij je, liefst een grote, mét tassenhaak. Op je gemak loop je tussen de schappen door en kiest koopwaar naar keuze uit. Hmm, liever Persil, of toch maar Ariel? Kellogs Corn Flakes of Jordan’s Tropical Fruit Cruesli? Droste flikken of een sjieke Lindt reep? Denk de hele supermarktsetting weg als je in de rij staat voor de kassa en je hebt het concept van Branddating te pakken. „Weg met die clichés van ‘spontaan’ en ‘sportief’”, dachten de oprichters van de site, „we laten mensen zichzelf voorstellen op basis van hun merkvoorkeur.” En dat werkt prima: je vult in wat je zelf fantastische en verschrikkelijke merken vindt en doet hetzelfde voor de ander. Je moet wel een beetje mazzel hebben: omdat de site nog niet zo lang in de lucht is, zijn er nog niet zoveel matches. (MK)