Recordaantal (14.664) klachten over Ziggo

DEN HAAG. Bij de Consumentenbond is de afgelopen dagen een recordaantal klachten binnengekomen over kabelmaatschappij Ziggo. Het bedrijf, dat pas een maand, ontstond uit een fusie van de kabelbedrijven Casema, @home en Multikabel. De Consumentenbond opende vorige week een klachtenlijn. Toen het meldpunt gisteren werd gesloten, waren er 14.664 meldingen binnengekomen. De Consumentenbond heeft vanmiddag een gesprek met de directie van Ziggo. ”Bijna 15.000 meldingen in zes dagen tijd is uniek”, aldus een woordvoerder van de belangenorganisatie. De meeste klachten gingen over haperende internetverbindingen en falende voorlichting. Ziggo biedt landelijk media- en communicatiediensten aan. Het bedrijf heeft 3,3 miljoen kabelabonnees, 1,4 miljoen klanten met breedbandinternet, 800.000 afnemers van digitale televisie en ruim 700.000 telecomklanten.