Kabelaar Ziggo stuurt klanten excuses voor wijziging contract

Rotterdam. Kabelmaatschappij Ziggo, de naam waaronder kabelaars @Home, Casema en Multikabel zich hebben verenigd, heeft vrijdag een excuusbrief gestuurd aan zijn abonnees. Het bedrijf is door de Consumentenbond op de vingers getikt over een contractwijziging die klanten ontvingen slechts enkele dagen voordat het contract zou ingaan. Door de fusie van de kabelaars worden de abonneebestanden samengevoegd. ”De betalingsdata voor @Homeklanten wijken af van Casema en Multikabel”, zegt een woordvoerder van Ziggo. ”Dat wilden we gelijkschakelen. @Homeklanten moesten daardoor in mei twee rekeningen betalen, en vervolgens zes weken niets.” Volgens de Telecomwet moeten contractwijzigingen minstens vier weken van tevoren worden gemeld. Daarnaast moet de abonnee er op gewezen worden dat hij het contract kan opzeggen. ”Dat zijn we helaas vergeten, maar zetten we recht in de brief”, aldus de woordvoerder van de kabelmaatschappij. Ziggo, dat vorige week van officieel start ging met de lancering van een nieuwe gezamenlijke website, is nu de grootste kabelmaatschappij van Nederland. Het fusiebedrijf heeft circa 3,4 miljoen abonnees.