Kabelaar Ziggo stuurt excuses voor wijziging contract

Rotterdam, 16 mei. Kabelmaatschappij Ziggo, de naam waaronder kabelaars @Home, Casema en Multikabel zich hebben verenigd, stuurt vandaag een excuusbrief aan zijn abonnees. Het bedrijf is door de Consumentenbond op de vingers getikt over een contractwijziging die klanten slechts enkele dagen voordat het contract zou ingaan ontvingen. Door de fusie van de kabelaars worden de abonneebestanden samengevoegd. ”De betalingsdata voor @Home-klanten wijken af van Casema en Multikabel”, zegt een woordvoerder van Ziggo. ”Dat wilden we gelijkschakelen. @Homeklanten moesten daardoor in mei twee rekeningen betalen, en vervolgens zes weken niets.” Volgens de Telecomwet moeten contractwijzigingen minstens vier weken van tevoren worden gemeld. Daarnaast moet de abonnee er op gewezen worden dat hij het contract kan opzeggen. ”Dat zijn we helaas vergeten, maar zetten we recht in de brief”, aldus de woordvoerder. Ziggo, dat zich gisteren presenteerde met de lancering van een nieuwe gezamenlijke website, is de grootste kabelmaatschappij van Nederland, met 3,4 miljoen abonnees.