3 Bewerken

Alles ‘vermoggelen’

www.goeiemoogle.nl

‘Goeiemoggel!’ Dat het succes van de reclamecampagne van Nederlands grootste telecomaanbieder enorm is, moge duidelijk zijn. KPN won met de reclame, bedacht door N=5, niet voor niets de Ster Gouden Loeki 2007. Maar het bleef niet bij dat ene filmpje. Het trucje van ‘vijf kiklo inktvip’ is door een zusteronderneming van reclamebureau N=5 toepasbaar gemaakt op elke willekeurige site. Voer op goeiemoogle.nl een url in, en binnen een paar seconden zijn alle teksten op de site ‘vermoggeld’. Stuur bijvoorbeeld eens de bewerkte url van de homepage van je bedrijf door naar collega’s. ‘Wat is hier aan de hand?’ zie je ze denken. Zo verschijnen op de website van nrc.next woorden als ‘Stroopraam’ (Loopbaan), ‘Internaggionaal’ (Internationaal), ‘Niewfs’ (Nieuws) en ‘Sprot’ (Sport). Of lees onder ‘Ecenomoggel’ over ‘Moggelsloft wil Yahoo koggelen’. (MM)