DAG gaat zich richten op hogeropgeleiden[/hl2]

AMSTERDAM. Het gratis dagblad DAG gaat zich richten op hogeropgeleiden en gaat meer samenwerken met de Volkskrant. Dat heeft het moederbedrijf PCM Uitgevers besloten, zo meldt de Volkskrant. Zowel DAG als de Volkskrant zijn, net als nrc.next, onderdeel van PCM. DAG is een samenwerking van de uitgever met het telecombedrijf KPN. De gratis krant zou dit jaar al 9 miljoen euro verlies hebben geleden. Waar DAG zich nu nog richt op `mbo-plus`, moet dat straks `hbo-plus` worden. De krant wil dat onder meer bereiken door vaker stukken uit de Volkskrant over te nemen. DAG kwam op 8 mei voor het eerst uit. Het is de vierde gratis krant van Nederland, na Metro (onderdeel van een Zweeds mediaconcern), Spits (eigendom van De Telegraaf) en De Pers (met miljonair Marcel Boekhoorn als investeerder). De oplage van DAG is 420.000 stuks. Ter vergelijking: de oplage van nrc.next is 85.000.