Echtpaar stikte door combiketel

Rijen, 31 okt. Een onjuist gemonteerde afvoerpijp voor rookgassen van de HR-combiketel is de oorzaak van de koolmonoxidevergiftiging waardoor een echtpaar uit Rijen maandagmiddag om het leven kwam. Dat maakte de burgemeester van Gilze en Rijen gisteravond bekend. In het appartementencomplex in Rijen werden nog vier andere combiketels aangetroffen waarvan de afvoerpijp verkeerd was gemonteerd. Alle geëvacueerde bewoners konden na het onderzoek terug naar hun woning, met uitzondering van de vier adressen waar fouten waren geconstateerd. Gilze en Rijen laat in zestig recent gebouwde appartementen controleren of de montage van de verwarmingsketels correct is gebeurd.