Hip, cool, trendy en andere nieuwe wilde ontwikkelingen uit de media

smog.jpgIk weet nooit zo goed wat ik me moet voorstellen bij de redactie ‘Style’ van The New York Times. Zij zijn de mensen die de aankondigingen op papier zetten van aanstaande bruiden en bruidegoms (soms staat de laatste wegens tijdgebrek niet op de foto - bijna altijd is hij dan bankier). Willekeurig voorproefje? „Mrs. Cunha, 37, is a senior associate in the litigation department of Shearman & Sterling, a New York law firm. She graduated magna cum laude from Northeastern University and received her law degree, also magna cum laude, from Boston College. She is a daughter of Leda Serey of New Paltz, N.Y., and Keith Nelson of Cleveland.” Et cetera.

De krant signaleert verder twee trends die ik je toch niet wil onthouden. Eén: de das is weer in. „Check out any art gallery, advertising agency or downtown bar where the cool kids hang.” Mediasite Gawker neemt de trend lekker serieus en heeft er zelfs een rubriekje over: ‘fake trends’. Eén van de comments: „Thanks, Times. Now I can’t wear neckties anymore. I love my ties. God DAMN it.”

Andere wilde nieuwe frisse verse ontwikkeling is het officieel hip verklaren van Staten Island, dat eiland dat de meesten van ons alleen kennen omdat de ferry die naar het eiland gaat gratis is - en je vanaf de boot uitzicht hebt op de skyline. Hier een video over hoe cool het vijfde stadsdeel nu zou zijn. Zelf kom ik er zelden. Jij weleens geweest?