Internet Weblog van de dag

Bulldozerbestek op Boing Boing

Overname weblogs. Kinderbestek in de vorm van bulldozers, wie wil daar niet mee eten? Het populaire Amerikaanse weblog Boing Boing schrijft over grappige en serieuze zaken op het web. Het blog zou volgens kenners een aantrekkelijke overnameprooi zijn van traditionele media. Marie-José Klaver schrijft daarover op haar weblog over digitale zaken. Ze citeert onder meer de website Marketingfacts. „Als je het bereik van weblogs vergelijkt met die van traditionele media als The New York Times of internetmedia als CNet, hebben weblogs als Huffington Post, TechCrunch, GigaOm, Boing Boing en Ars Technica een grote waarde. In combinatie met traditionele media zouden ze hun bereik, en dus de advertentie-inkomsten, nog meer kunnen vergroten. Vormen ze voor de gevestigde media aantrekkelijke overnamepartners? Volgens Douglas A. McIntyre van 24/7 Wall St. wel. De bezoekcijfers van sommige weblogs benaderen die van regionale dagbladen en daarnaast zie je dat het bezoek aan mediasites stagneert. Als we McIntyre mogen geloven is het slechts een kwestie van tijd voordat kranten en mediabedrijven tientallen of misschien wel honderden miljoenen dollars gaan betalen om bloggers aan zich te binden.”

Meer op het blog van Marie-José Klaver over digitale zaken: nrc.nl/klaver