Hey Buddy. No, Boss.

buddy.jpgThomas, mijn NRC-collega in Iran, schrijft op zijn weblog over de prachtkrant waar we voor werken: „dat mag je een saaie krant vinden: het is wel het enige Nederlandse medium dat - onder andere - de moeite neemt om een verhaal van binnenuit Iran te vertellen”.

Dat geldt in vergelijkbare mate ook voor Amerika. Alleen De Volkskrant en NRC Handelsblad hebben twee correspondenten in de Verenigde Staten. En zelfs dat is natuurlijk veel te weinig voor alles dat hier gebeurt.

Gelukkig zijn ook NRC-journalisten niet vies van zelfkritiek. Wij schrijven bijvoorbeeld pas over een trend als deze al twee jaar voorbij is, gaat de grap op de redactie. En als blogger hoor ik er natuurlijk helemaal niet bij als ik niet alles vervloek dat van de ‘oude media’ komt.

Dus heb ik toch maar even deze cover van papier en dus sooooo five seconds ago (zie foto) vergeleken met wat ik hier hoor op straat. Business Week gebruikt de term ‘Buddy’, terwijl dat toch echt al weer helemaal uit is. ‘Hey Boss’, is het. Of ik nou mijn pak naar de stomerij breng of een banaan op straat koop. „Have a nice day, boss.” Wen er alvast maar aan. Over twee jaar in Nederland (en in de krant).