Internet Voorkeur

Tien. Nu Tien (voorheen Talpa) wordt ondergebracht bij RTL, is het zaak nog even snel langs de uitstalkast te surfen van het mislukte avontuur van John de Mol. Op de website kan naar Tien-aanbod worden gekeken en geluisterd, er is een ‘uitzending gemist’-dienst en de site is voorzien van een ‘Back-stage-channel’. Gordon & Joling schateren ons vanaf de website tegemoet, grimassen staan nog op de tronies uit De Gouden Kooi (Livestream!) en Lotte is, leren wij, óók online te raadplegen. Kortom, veel multimediaal lawaai. Op het ‘Forum’ staat waarom De Wedstrijden wordt onderbroken door reclame: „Tien is nu eenmaal een commerciële zender en ontvangt derhalve geen inkomsten van de overheid.”

Nee, dan de website van RTL, waarvan het Tien-aanbod binnenkort deel zal uitmaken. Hier ook de mogelijkheid om programma’s online terug te zien. Maar interessanter is de missie van het bedrijf: RTL wil zich ontwikkelen van ‘broadcaster’ tot een ‘multimedia contentplatform’. Om dit alles te kunnen bereiken, stimuleert RTL de creativiteit, het talent en de professionaliteit van medewerkers „binnen een motiverende werkomgeving in een resultaatgerichte, winstgevende onderneming”. Het Tien-personeel belandt dus in een gespreid bedje.

www.tien.tv, www.rtl.nl