Het tegendeel is het geval: de door hem ingezette koers - economisch degelijk onderbouwd - maakt het mogelijk om grote en zeer kostbare thematentoonstellingen naar Rotterdam te halen of zelf te ontwikkelen. Het rendement van de vaste collectie wordt door hem geoptimaliseerd. In het depot wordt het kaf van het koren gescheiden. Eindelijk worden de vele `sleepers` eens afgestoft. De vaste opstelling wordt herzien, er zullen veel meer stukken te bewonderen zijn en ze zullen vaker wisselen. Kernwoord bij die nieuwe presentatie is spiritualiteit. Daarbij sluiten de wereldfeesten aan die in de straks gerestaureerde balzaal niet alleen gevierd, maar ook toegelicht worden. Rotterdam is een stad van vele culturen, dus van vele feesten. Bremer haalt een breed publiek het museum binnen, waar iedere bezoeker iets van zijn eigen cultuur kan herkennen en kan kennismaken met culturele verschillen en overeenkomsten.
N.B. Het kan zijn dat elementen ontbreken aan deze printversie.
Beeldende kunst
Spiritualiteit is kernwoord bij nieuwe presentatie
Als nauw betrokkene - op het gebied van hedendaagse kunst - zowel bij het Wereldmuseum als bij het Afrika Museum, wil ik benadrukken dat het Afrika Museum zich slechts als potentiële, tijdelijke behoeder van Sanders` objecten beschouwt (totdat de verbouwing van het Wereldmuseum gereed is). Het beleid van Bremer is er niet op gericht het Wereldmuseum tot Efteling te verbouwen.