Internet Voorkeur

NPO Logofamilie. De Publieke Omroep, de bestuursorganisatie van de publieke radio- en tv-zenders, digitale kanalen en websites, heet sinds vorige week Nederlandse Publieke Omroep, ofwel NPO. Volgens een woordvoerder bracht de oude naam ‘niet zelden’ verwarring met zich mee. De nieuwe naam is verwerkt in een nieuw ‘corporate logo’, dat gelijkenissen vertoont met andere logo’s van de NPO. Zo ontstond een ‘logofamilie’ die online tentoongesteld wordt. ,,In een sterk concurrerende omgeving worden aan de herkenbaarheid van de merken van NPO steeds hogere eisen gesteld’’, aldus de NPO. Gekozen is voor ,,de ruitvorm als gemeenschappelijk element’’. De NPO-Logofamile is te bekijken via onderstaande site. Daaraan ontbreekt nog het logo van voorheen de Concertzender, die sinds kort Radio 6 heet. De NPO kon blijkbaar, alle uitgaven ten spijt, de website www.npo.nl niet bemachtigen. Daaronder opereert sinds jaar en dag de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie.

http://pics.portal.omroep.nl/upnos/ZgxxvppHS_flyer_NPO_Logofamilie_digitaal.pdf