C&A gaat samenwerken met website Wehkamp

Kledingketen C&A en postorderbedrijf Wehkamp gaan samenwerken. C&A biedt een deel van zijn dames-, heren- en kinderkleding aan via website Wehkamp.nl.

Wehkamp is het grootste webwarenhuis van Nederland met vijf miljoen bezoekers per maand en C&A de grootste kledingverkoper met 114 winkels. „C&A is op zoek naar nieuwe expansiemogelijkheden”, zegt marketingdirecteur Frans ten Berge.

„Deze uitbreiding doen we via opening van 40 à 50 winkels de komende jaren, maar we willen ook dichterbij klanten komen met verkoop via internet”, zegt Ten Berge.

C&A-mode is vanaf zaterdag te koop bij Wehkamp. Als het project faalt, zal de samenwerking na een half jaar eindigen. Als de samenwerking slaagt, biedt het kledingconcern op termijn tweederde van zijn kleding via internet aan. C&A wil geen eigen website opzetten, omdat dat dat te specialistisch zou zijn.

De samenwerking vindt plaats met gesloten beurzen. C&A profiteert van de kennis van Wehkamp over internetverkoop en het postorderbedrijf hoopt meer bezoek te trekken naar zijn site.

Wehkamp wil kleding van C&A verkopen omdat de marketingdirecteur Pieter van Diepen graag sterke modemerken wil voeren. Volgens hem is de naam van C&A als degelijk modemerk de afgelopen jaren toegenomen.

Vanaf zaterdag zijn honderd verschillende kledingstukken van C&A te koop via de Wehkamp-site. Dat aantal wordt in de loop van de proefperiode met een bescheiden aantal opgevoerd.

C&A heeft 1.100 filialen in dertien Europese landen. De verkoop via de Wehkamp-site is gegroeid van 2,5 miljoen euro in 1998 naar 326 miljoen euro vorig jaar.