De Crazy Frog keert terug

De beltoon-kikkerdeun van Jamba, de Crazy Frog, was een paar jaar geleden een grote hit. Nu is de kikker terug, merkt Tjebbe Tjebbes van Spunk. En hoe...

HYPNOTISEREND: de Crazy Frog

De Crazy Frog. Ik kan me niet voorstellen dat je die naam kunt lezen zonder spontaan overal rode jeukerige pusbulten op je lichaam te krijgen. Twee jaar geleden was het hele land gevuld met zijn afstotelijke verschijning. En erger nog, met zijn gejammer, geknetter en gekrijs. Niemand kon er omheen. ‘The annoying thing’ zoals de originele animatie werd genoemd, vulde alle media. En toch op een of andere mysterieuze wijze had die Jamba-campagne groot succes. Tienduizenden mensen, als waren ze gehypnotiseerd door het gegil, besloten de ringtone te kopen en zorgde er zo voor dat je het geluid van die neurotische kikker nooit meer zult vergeten.

En nu, terwijl de diepste geestelijke wonden zijn geheeld, en er aan de verwerking van het trauma begonnen kan worden, doet Jamba het ondenkbare. Ze zijn met een nieuwe reclame gekomen, met jawel, de Crazy Frog. Oké haal rustig adem, en bereid je voor op een boodschap waar je zowaar nog meer van zult schrikken: het is een goede reclame. Zonder animaties, vol zelfspot en een verrassende plot.

Een tweede kikkerinvasie zullen we niet overleven. We kunnen alleen hopen dat als een tenenkrommend slechte reclame er voor zorgde dat heel Nederland met hun ringtone liep, deze hele leuke reclame het tegenovergestelde effect zal hebben.

Zie het nieuwe Jamba Crazy Frog filmpje via YouTube op www.spunk.nl