Katja in de kleren

Nathalie Wouters en Jan Hoek fronsen bij de nieuwe modelijn die Katja Schuurman mede financiert

ONTWERP van nieuw Nederlands modemerk Knickerbocker Glory, dat naam ontleent aan een Amerikaans ijsje met vers fruit: lekker en gezond Foto WFA Ice cream sundae. Jupiterimages

Toen Jan Smit wat kekke t-shirts bedacht voor C&A, dacht ik nog: ach, wat is dat joch toch lief voor zijn fans. Maar toen brachten ook Wendy van Dijk, Geer en Goor en Frans Bauer hun eigen kleding op de markt. Inmiddels zijn we zover dat je zelfs John de Wolf-armbanden kunt aanschaffen, die je leuk kunt combineren met je Sylvie Meis-ketting.

Maar heb jij ooit iemand met een Gordon-riem gezien? Ik ook niet. En was het niet de bedoeling van V&D dat door alle straten een dolenthousiast ‘It's a Wendy!’ zou schallen? Helaas voor Wendy bleven de straten leeg en de V&D-rekken veel te vol.

En toch blijft de geschiedenis zich maar te herhalen. Want niemand minder dan Katja Schuurman leent haar naam aan een nieuwe kledinglijn genaamd Knickerbocker Glory die deze week op de Modefabriek gepresenteerd wordt. En waarom juist zij denkt dat haar naam wel gelijk gaat staan aan Prada en Gucci is me een raadsel. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niemand leuker dan haar, maar het is toch juist wat in haar kleren zit waar ik zo dol op ben.

Dus lieve BN’ers, het moet maar eens afgelopen zijn. Echte modeliefhebbers als ik kopen toch liever iets met een onuitspreekbare Italiaanse naam in het labeltje, terwijl ik als Katja Schuurman-fan weer helemaal geen zin heb in stiksels geïnspireerd op haar persoonlijkheid, maar gewoon een shirt wil met heel groot haar prachtige hoofd erop. (www.spunk.nl)

    • Jan Hoek
    • Nathalie Wouters